wzmocnienie odporności organizmu

Wzmocnienie odporności organizmu jest szczególnie ważne w okresie wzmożonej zachorowalności na przeziębienia, grypę, anginę itd. Nie oznacza to jednak, że podczas przesilenia jesiennego mamy na potęgę łykać suplementy diety wzmacniające odporność, a w ciągu reszty pór roku całkowicie sobie odpuścić. O wzmocnienie odporności organizmu powinno się dbać przez cały rok, ale oczywiście w czasie, kiedy choroby dopadają częściej (jesień, zima), można poświęcić temu jeszcze więcej uwagi. Jak to zrobić?


Hartuj się!

Być może wielokrotnie słyszałeś od rodziców, babci czy dziadka: „hartuj się, będziesz zdrowszy!”. Co możemy rozumieć poprzez hartowanie? Wiele rzeczy. Jeśli za oknem mróz, nie rezygnuj ze spacerów. Jeśli biegasz, ale tylko w okresie wiosennoletnim, nie rezygnuj z tego sportu także jesienią i zimą. Zaopatrz się w dobre buty, odpowiedni strój i ruszaj! Dużo ćwicz i spaceruj, wietrz pomieszczenia, w których przebywasz. Po prostu: nie chowaj się przed jesienią i zimą w domu. Dobrym sposobem hartowania organizmu jest również korzystanie z sauny. Jeśli tylko stan twojego zdrowia na to pozwala, korzystaj z niej.

Zdrowo się odżywiaj i dbaj o relaks

Stan twojego zdrowia w bardzo dużym stopniu zależy również od tego, czy palisz papierosy i pijesz alkohol. Aby nie nadwyrężyć odporności organizmu, unikaj używek. Mówiąc o wzmacnianiu odporności organizmu, nie można zapomnieć o właściwym sposobie odżywiania się. Należy jeść dużo warzyw i owoców i pełnowartościowych produktów.


Bardzo ważny jest też tryb życia. Ciągły stres, życie na pełnych obrotach i niewysypianie się mogą obniżyć odporność. Zdarza się, że żyjąc w trybie praca-dom-praca, rzadko chorujesz i wyznajesz zasadę, że chorobę najlepiej „przepracować”. Oczywiście, jeśli czujemy się na tyle dobrze, że zwolnienie od lekarza nie jest potrzebne, to super. Jednak bywa i tak, że cały rok czekamy na wymarzony urlop, a kiedy on w końcu nadchodzi, choroba rozkłada nas na łopatki. Jest to znak osłabionej odporności organizmu. W codziennym życiu należy więc troszkę przystopować: dbać o wysypianie się, o codzienną dawkę relaksu i domknięciu do wieczora wszystkich spraw.

Wypróbuj naturalne metody na wzmocnienie odporności organizmu

Czyli znów wracamy do rad naszych babć: pij mleko z miodem i masłem, herbatę z miodem i sokiem malinowym (wcześniej nieco przestudzoną) i jedz czosnek.

Chyawanprash 500g

[Nr kat. DAB-002]
zamosia 24.07.2013
Bomba witamin
Kupiłam preparat dla mojej mamy, polubiła, to już będzie czwarte opakowanie jakie zamawiam. Mama sceptyczna z natury specyfik jadła na grzance i w czasie ubiegłego okresu zimowego była chora tylko raz ! poprzednie zimy chorowała non stop, teraz sama przypomina kiedy dżemik się kończy :) moja obserwacja: oprócz odpornosci, przez te pare miesięcy niewiele przybyło jej zmarszczek. Polecam każdemu :)))