sposób na odchudzanie

Decyzja o odchudzaniu musi być przemyślana, a cały plan zrzucania zbędnych kilogramów – rozsądny. Ten, kto jest w gorącej wodzie kąpany i chce schudnąć już, natychmiast – oczywiście może to zrobić, jednak musi się liczyć z tym, że stracone kilogramy niebawem wrócą, i to z nawiązkom. „Od dziś się odchudzam” nie może być pustym sloganem lub postanowieniem o głodzeniu się. Taki sposób na odchudzanie jest błędny.


Odchudzanie się jest długotrwałym procesem, przy którym trzeba się skupić również na tym, aby wraz ze zbędnym tłuszczykiem nie stracić zdrowia. Dlatego w odstawkę powinny pójść wszelkie diety-cud i głodówki. Cudów nie ma, a tylko zdrowe, stopniowe odchudzanie może przynieść długotrwałe efekty, nie rujnując przy tym zdrowia.


Jest tylko jeden skuteczny sposób na odchudzanie: aktywność fizyczna, zdrowa dieta i odpowiednie nawyki żywieniowe.

  1. Aktywność fizyczna. Jest ważna szczególnie wtedy, kiedy ze względu na pracę prowadzisz siedzący tryb życia, a w ciągu dnia podjadasz słodkie i niezdrowe przekąski. Znajdź czas na siłownię, basen lub zajęcia fitness. Możliwości aktywności fizycznej jest bardzo wiele, wymagają jednak dobrej organizacji czasu. Jeśli zupełnie nie masz możliwości na systematyczną aktywność, ruszaj się „mimochodem” w ciągu dnia: zamiast windy wybieraj schody, zamiast tramwaju spacer.
  2. Zdrowa dieta. Zrezygnuj z mocno przetworzonej żywności, fastfoodów, potraw typu instant. Wybieraj pełnowartościowe produkty, w tym ciemne pieczywo, kasze, chude mięso i nabiał oraz wszelkie warzywa i owoce.
  3. Odpowiednie nawyki żywieniowe. Pamiętaj o pożywnym i zdrowym śniadaniu, bogatym w węglowodany, które zapewni ci energię na cały dzień. Słodkie owoce najlepiej jeść przed południem lub wczesnym popołudniem. W drugiej połowie dnia wybieraj żywność bogatą w białka oraz jedz warzywa. Jedz posiłki w regularnych, około 3-godzinnych odstępach czasu. Ostatni posiłek zjedz na około 2 godziny przed snem. Nie najadaj się na noc, ale nie rezygnuj też z kolacji. Z rana wypij szklankę wody z sokiem z cytryny, a w ciągu dnia popijaj wodę mineralną, nie pij słodzonych napojów. Ogranicz słodycze oraz doprawianie potraw solą. Zamiast tego wybieraj zioła.

Powyżej przedstawiono najbardziej ogólny sposób na odchudzanie. Aby pozbyć się zbędnych kilogramów, można także sięgnąć po ziołowe kuracje wspomagające odchudzanie.