poprawa przemiany materii

Tempo przemiany materii w ludzkim organizmie wpływa na jego zdolność do spalania kalorii. Im szybsza jest przemiana materii, tym szybciej spalamy kalorie zarówno będąc aktywnymi fizycznie (ćwicząc), jak i podczas codziennych czynności. Wobec tego szybsze tempo przemiany materii można łączyć również z efektywniejszym chudnięciem, warto zatem zastanowić się, czy może i tobie przydałaby się poprawa przemiany materii?


Tempo metabolizmu zależy od różnych czynników. Na niektóre z nich nie mamy wpływu (wiek, płeć, wzrost), na inne – jak najbardziej. Tryb życia, sposób odżywiania, waga – wszystko to jest w naszych rękach, i wszystko może wpływać na szybkość przemiany materii.
Poprawa przemiany materii nie musi się łączyć z wieloma wyrzeczeniami. Wystarczy jedynie być aktywnym fizycznie, wyrobić kilka zdrowych nawyków żywieniowych i włączyć do codziennego jadłospisu odpowiednie produkty.


Poprawa przemiany materii – wskazówki

  • Uprawiaj sport. Regularna aktywność fizyczna sprawi, że poprawa przemiany materii, a konkretnie poprawa jej tempa, utrzyma się na długo. Pamiętaj, aby ćwiczyć co najmniej pół godziny, co najmniej 3 razy w tygodniu. Jeśli nie masz możliwości uprawiać sportu, np. ze względów zdrowotnych, spróbuj włączyć aktywność fizyczną w zwykłe, codzienne czynności, np. dużo spacerów, zamiast tramwaju czy samochodu wybierz rower lub szybki marsz, a zamiast korzystać z windy, przejdź się schodami.
  • Pikantnie przyprawiaj. Ostre przyprawy poprawiają przemianę materii. Pieprz, papryka, imbir, chili – jak najbardziej dozwolone! Pozwól sobie na różne eksperymenty w kuchni, wypróbuj kuchnię tajską i wietnamską. Zamiast słodkiego ciasta z kremem upiecz ciasteczka imbirowe – to bardzo smaczna przekąska, która nie będzie tucząca, a jednocześnie ze względu na właściwości rozgrzewające imbiru – doskonała na zimę.
  • Jedz mniej, ale częściej. Jeśli twoim pierwszym większym posiłkiem w ciągu dnia jest obiad zjedzony późnym popołudniem, a śniadanie jesz w pośpiechu bądź zupełnie z niego rezygnujesz – koniecznie zmień te nawyki. Dopilnuj, aby śniadanie stanowiło najważniejszy posiłek dnia. Musi być bogate w pełnowartościowe produkty, które pobudzą rozespany z rana organizm do pracy i dodadzą energii. Spożywaj posiłki w regularnych odstępach czasu (co około 3 godziny) i postaraj się nigdy nie najadać do syta.