naturalne metody odchudzania

Decydując się na odchudzanie, powinniśmy wziąć pod uwagę, że jest to proces długotrwały. Aby był skuteczny, a przy tym nie wywołał żadnych negatywnych skutków ubocznych, nie warto sugerować się żadnymi radykalnymi, krótkotrwałymi dietami, które rzekomo mają zapewnić szybki spadek kilogramów. Co z tego, że stracimy krótkim czasie kilka kilo, skoro w równie krótkim czasie nadrobimy je z nawiązką?


Odchudzanie się jest długotrwałym procesem, przy którym trzeba dopilnować, aby wraz ze zbędnym tłuszczykiem nie stracić również zdrowia. Dlatego w odstawkę powinny pójść wszelkie diety-cud i głodówki. Cudów nie ma, a tylko zdrowe, a jedynie naturalne metody odchudzania pozwolą cieszyć się długotrwałymi efektami, jednak wypracowanymi z cierpliwością.


Naturalne metody odchudzania łączą się z aktywnością fizyczną i zdrową dietą.

  1. Aktywność fizyczna. Jest ważna szczególnie wtedy, kiedy praca zawodowa zmusza nas do  siedzącego trybu życia, a siedząc cały dzień przy biurku, spoglądając w monitor, podjadamy słodkie i niezdrowe przekąski. Warto znaleźć czas na siłownię, basen lub zajęcia fitness. Możliwości jest wiele, wymagają jednak dobrej organizacji czasu. Ruszaj się również w ciągu dnia: dużo spaceruj, a zamiast windy wybieraj schody. Aktywność fizyczna jest najbardziej naturalną metodą odchudzania, bo ruszać się możesz tak naprawdę wszędzie.
  2. Zbilansowana dieta. Zrezygnuj z wysoko przetworzonej żywności, fastfoodów, potraw typu instant. Wybieraj pełnowartościowe produkty, w tym ciemne pieczywo, kasze, chude mięso i nabiał oraz wszelkie warzywa i owoce. Aby zmobilizować organizm do szybszego metabolizmu, możesz wypróbować naturalne kuracje ziołowe wspomagające odchudzanie.
  3. Nawyki żywieniowe. Pamiętaj o pełnowartościowym, bogatym w węglowodany śniadaniu, które zapewni ci energię na cały dzień. Słodsze owoce najlepiej jeść przed południem lub wczesnym popołudniem. Po południu i pod wieczór wybieraj żywność bogatą w białka oraz sięgaj po warzywa. Jedz posiłki w regularnych, około 3-godzinnych odstępach czasu. Ostatni posiłek zjedz na około 2 godziny przed snem. Zamiast najadania się na noc, postaw na lekkostrawną kolację. Rano pij szklankę wody z sokiem z cytryny, a w ciągu dnia wodę mineralną; nie pij słodzonych napojów. Ogranicz słodycze oraz doprawianie potraw solą. Zamiast tego wybieraj zioła.