nawilżanie skóry twarzy

Skóra niemowlęca składa się w 80% z wody. Z wiekiem jej zawartość stopniowo się zmniejsza, osiągając około 60% u osoby starszej.

 

W skórze następuje stały przepływ wody. W jakimś stopniu jest ona uzupełniana w naturalny sposób, jednak istnieją czynniki zaburzające ten proces. Jest to na przykład promieniowanie słoneczne (częste opalanie się i korzystanie z solarium), niesprzyjające warunki pogodowe (przede wszystkim niskie temperatury zimą), przebywanie w klimatyzowanych pomieszczeniach oraz niektóre choroby skóry. W wyniku tego skóra staje się sucha i pozbawiona naturalnej warstwy ochronnej. Wobec tego wymaga systematycznego nawilżania, zarówno od środka, jak i od zewnątrz.


Nawilżanie skóry twarzy z zewnątrz…

… czyli codzienna jej pielęgnacja odpowiednio dobranymi kosmetykami, w tym kremami nawilżającymi i maseczkami.  

  • Warto nawilżać skórę produktami, które zawierają naturalne oleje (olej sezamowy, migdałowy, z pestek winogron, jojoba, arganowy), wyciągi z roślin (np. z kory brzozy, róży, nagietka lekarskiego czy jaśminu) oraz masło karite. Wszystkie te składniki zawierają między innymi witaminę E, zapobiegają utracie wody ze skóry, odżywiają i pobudzają skórę do regeneracji. Mogą być zawarte w kremach nawilżających, mleczkach i maseczkach do twarzy.
  • Samo stosowanie kremu nawilżającego nie wystarczy, szczególnie w przypadku posiadania cery suchej. 1-2 razy w tygodniu warto nawilżać skórę twarzy maseczkami, w zależności od potrzeb konkretnego rodzaju skóry. Mogą to być maseczki na bazie glinki kosmetycznej z dodatkiem ekstraktów z roślin, zarówno gotowe, jak i przyrządzone w domu.
  • W ciągu dnia, szczególnie podczas upałów, można nawilżać skórę mgiełkami do twarzy, wodami kwiatowymi (np. różaną) oraz tonikami.


Nawilżanie skóry twarzy od wewnątrz…

… czyli nic innego jak picie wody w dużych ilościach, około 1,5-2 litrów dziennie. Nie tylko usunie toksyny z organizmu, ale także nawilży skórę od środka.

  • Nawilżać skórę można także za pośrednictwem picia naturalnych olejów, na przykład lnianego (kilka łyżek dziennie) lub arganowego spożywczego (co najmniej 3 łyżeczki dziennie). Zawierają one cenne witaminy i minerały, które pozytywnie wpływają na stan skóry, ale także na inne dolegliwości organizmu. Nie wolno również zapominać, że nawilżona i zdrowa skóra wymaga także odpowiedniej diety, bogatej w witaminy i minerały.
nowak.agatka 15.01.2015
Ładnie pachnie
Jestem bardzo zadowolona, ślicznie pachnie, fajnie się rozprowadza i jest wydajny. Niestety za krótko go używam, żeby ocenić jego działanie.