Zimowa regeneracja przesuszonej skóry

Zima to najtrudniejszy czas dla naszego ciała, które źle reaguje na lodowate powietrze, silny wiatr i małą wilgotność spowodowaną rozkręconymi kaloryferami. Typowe objawy? Sucha, szorstka i chropowata skóra. Piekące i spierzchnięte usta. Matowe, przesuszone i łamliwe włosy. Spierzchnięte, zaczerwienione dłonie. Swędząca i łuszcząca skóra na ciele.

 

Jeżeli choćby jeden z powyższych objawów dotyczy Ciebie, zapoznaj się z naszymi wskazówkami na temat zimowej pielęgnacji ukierunkowanej na ukojenie i regenerację.


Jak sobie zatem radzić z przykrymi skutkami zimowej aury? Pielęgnacja musi być kompleksowa i uwzględniać nawilżanie, odżywianie, łagodzenie oraz regenerację. Połączenie tych elementów jest konieczne dla właściwej odnowy skóry, aby zmiany wywołane zimnem i wiatrem nie doprowadziły do trwałych, nieodwracalnych uszkodzeń w jej strukturze.


Twarz

Kiedy czujesz, że skóra piecze i jest mocno przesuszona, traktuj ją z największą łagodnością. Absolutnie unikaj teraz kosmetyków z alkoholem, kwasami, sztucznymi aromatami. 


Delikatnie zmyj makijaż, nie rób peelingu. Do oczyszczenia twarzy użyj własnoręcznie wykonanego mleczka owsianego: zalej łyżkę płatków owsianych wrzątkiem, po kilku minutach odsącz płatki, a kiedy płyn się nieco przestudzi użyj go do przemycia twarzy W ten sposób Twoja skóra otrzyma pierwszy kojący okład, zostanie zmiękczona i nawilżona.


Aby głęboko odżywić i ukoić skórę, zrób naturalną maseczkę z dojrzałego miąższu awokado, które jest bogate w substancje o działaniu odżywczym, łagodzącym i nawilżającym. Najlepiej dodaj do rozgniecionej masy pół łyżeczki oleju z rokitnika lub nagietka. Olejki te wyciszają stany zapalne i spierzchnięcia skóry oraz redukują podrażnienia spowodowane mrozem i wiatrem.


Na koniec zastosuj na twarz olej o dobrych właściwościach stymulujących regenerację skóry. Najlepszym wyborem będzie masło shea, które jest niezwykle łagodne w działaniu nawet przy silnie podrażnionej skórze, a przy tym posiada bardzo cenne składniki regenerujące: witaminy A, E, F oraz łagodzącą alantoinę. W czystą i suchą cerę wmasuj delikatnie masło i pozostaw na całą noc. Rano cera będzie wyraźnie gładsza i bardziej promienna, a po skutkach zimy z poprzedniego dnia nie będzie już śladu.


Dłonie

Skóra dłoni jest bardzo narażona na uszkodzenia, ponieważ jest delikatna i cienka. Aby nie nabawić się trwałych uszkodzeń, należy stosować systematyczną pielęgnację dłoni: ochronę + regenerację każdego dnia. Przed wyjściem na zewnątrz należy ochronić dłonie tłustym, treściwym kremem (oznaczonym zwykle hasłem „krem zimowy” lub „krem ochronny”). Gdy po powrocie do domu zauważymy, że skóra dłoni jest czerwona, piekąca warto wykonać np. kąpiel parafinową lub zastąpić parafinę treściwym olejem – np. oliwą z oliwek. Podgrzewamy wówczas w miseczce wodę, dolewamy ok. 50 ml oliwy i moczymy dłonie przez kilkanaście minut. Po tym czasie osuszamy dłonie (nie myjemy mydłem!). Na noc można zastosować bawełniane rękawiczki, które pogłębią efekt odżywienia jeżeli wmasujemy w dłonie masło shea, oliwę z oliwek lub mocno odżywczy krem.


Włosy

Kiedy zastosowane kosmetyki ochronne zawiodą i włosy odczują przykre skutki mrozu i wiatru, zrób im odżywcze SPA. Nałóż na włosy bogatą maskę, najlepiej z dodatkiem oleju arganowego, migdałowego lub awokado. Załóż na głowę foliowy czepek lub po prostu owiń głowę przezroczystą folią, a następnie ciepłym ręcznikiem. Po ok. 30 minutach spłucz włosy i pozostaw do naturalnego wyschnięcia. Zabieg warto powtarzać po każdej ekspozycji na niekorzystne warunki.