Zachwyć przyjaciół zdrowymi przekąskami

Zachwyć przyjaciół zdrowymi przekąskami
Ty i Twoi przyjaciele jesteście miłośnikami zdrowego żywienia? A może chcesz przekonać ich, że wieczór we wspólnym gronie nie musi oznaczać jedzenia czipsów i innych niezdrowych przekąsek? Na kolejne spotkanie przygotuj chociaż jeden z poniższych przepisów. Gwarantujemy, że wszyscy będą zachwyceni!

 

Mus gruszkowo-pomarańczowy

BEZGLUTENOWY. BEZ NABIAŁU. WEGAŃSKI. BEZ TŁUSZCZU. NISKOKALORYCZNE.

Deser prosty i szybki, a przy tym zachwycający! Aby zachwycić swoich gości zaskakującym słodkim musem, wypróbuj ten przepis. Jeżeli nie masz takiej możliwości, to możesz zrezygnować  z tarcia skórki pomarańczowej.

Składniki na 4 porcje deseru:

  • 8 dojrzałych gruszek
  • 1 pomarańcza
  • Miód lub syrop z agawy do dosłodzenia

Obierz i drobno pokrój gruszki pozbywając się gniazd nasiennych. Wrzuć do garnka, zalej wodą tak, aby przykryła gruszki. Gotuj na małym ogniu ok. 20-30 minut. W czasie gotowania gruszek sparz wrzątkiem całą pomarańczę, zetrzyj skórkę na drobnych oczkach tarki, a sok wyciśnij.

Zmiksuj gruszki na gładki krem. Dodaj wyciśnięty sok z pomarańczy, startą skórkę. Jeżeli mus jest zbyt mało słodki możesz dodać nieco miodu, syropu z agawy lub ksylitolu.

 

Guacamole

BEZGLUTENOWE. BEZ NABIAŁU. WEGAŃSKIE.

Legendarna meksykańska pasta z awokado to doskonały wybór na wieczór z przyjaciółmi. Możesz przygotować dwa warianty pasty – dla fanów bardzo ostrych papryczek oraz osób o delikatniejszym podniebieniu. Guacamole można jeść z ciemnym chlebem, krakersami lub paluchami chlebowymi – dla osób unikających glutenu warto przygotować przekąskę bez zawartości tego składnika, np. kukurydziane pieczywo chrupkie.

Składniki:

  • 1 dojrzałe awokado
  • 1 ząbek czosnku
  • Sok z połowy limonki
  • Pół czerwonej cebuli
  • Sól i pieprz do smaku
  • Do wersji pikantnej: papryczka chili

Przekrój awokado na pół, wyciągnij pestkę, wydrąż miąższ. Przełóż go do miseczki i dodaj sok z limonki aby zapobiec ciemnieniu, a następnie rozgnieć widelcem. Pokrój bardzo drobno cebulkę i czosnek, dodaj do awokado. Do smaku dodaj soli i pieprzu. W wersji pikantnej dodaj do pasty drobno posiekaną papryczkę.

 

Cynamonowe chipsy z jabłek

BEZGLUTENOWE. BEZ NABIAŁU. WEGAŃSKIE. BEZ TŁUSZCZU. NISKOKALORYCZNE. PROZDROWOTNE.

Banalnie proste, zniewalająco pyszne. Chipsy jabłkowe to znakomita przekąska na jesienno-zimowe imprezy. Są zdrowe, smaczne i rozgrzewające.

Składniki:

  • Kilka jabłek
  • Cynamon

Pokrój jabłka tak cienko, jak tylko potrafisz. Pozbądź się gniazd nasiennych z plasterków. Rozłóż plasterki na papierze do pieczenia tak, aby się nie stykały. Wstaw blaszki z jabłkami do piekarnika nagrzanego do 80 stopni na 2 godziny. Po pierwszej godzinie możesz odwrócić plasterki na drugą stronę. Chipsy należy zjeść w miarę szybko, ponieważ przechowywane w nieszczelnych opakowaniach tracą chrupkość (chłoną wilgoć z otoczenia).